Stworzenie kursu online samo w sobie jest nie lada wyzwaniem. Z kolei stworzenie kursu, który na siebie zarabia, to już spore osiągnięcie. Aby ułatwić Ci zarabianie na tworzonym w pocie czoła kursie internetowym, przygotowaliśmy checklistę 4 kroków, których nie możesz pominąć, jeżeli chcesz odnotować zyski ze sprzedaży. Czytaj dalej!
Jak zarabiać na własnym kursie online?
Planujesz stworzyć własny kurs online – zobacz, o czym musisz pamiętać na etapie przygotowania kursu.
- Przeanalizuj rynek.
Każdy właściciel firmy zna wartość analizy rynku przed wprowadzeniem nań produktu. Powiedzmy, że prowadzisz mały biznes sprzedający odzież dziecięcą i chcesz sprzedać kurs szycia ubranek dla dzieci. Dobrym pomysłem będzie rozeznanie na grupach dla rodziców na Facebooku albo, jeśli prowadzisz dla swojej marki profil w mediach społecznościowych, zapytanie wprost swoich odbiorców, czy chcieliby kupić taki kurs.
- Zaplanuj każdy szczegół projektu.
W biznesie nie ma miejsca na spontaniczność. Zaplanuj swój kurs od A do Z – program kursu, materiały dla kursantów, formę realizacji kursu (wideo, a może przez e-mail?), czas na realizację projektu, ale też późniejszą promocję.
- Nie zapominaj o marketingu!
Nawet najlepszy kurs na świecie nie zarobi bez reklamy. Na etapie tworzenia kursu zaplanuj posty na Instagramie, kampanie reklamowe na Facebooku, wpisy marketingowe na blogu, grafiki reklamowe, newslettery, logo itd.
- Analizuj informacje zwrotne od kursantów.
Tworzyłeś już wcześniej kurs online? Przeanalizuj opinie klientów. To Twój pierwszy kurs? Zaproponuj darmowy dostęp do pierwszego fragmentu kursu. W ten sposób zobaczysz, ile adresów e-mail/potencjalnych klientów możesz zyskać i dostaniesz feedback na temat przygotowanych materiałów.
Jeśli chciałbyś samodzielnie stworzyć kurs online, zdobądź wiedzę u Magdaleny Pawłowskiej – eksperta kursów online – na magdalenap.com.
Fot. Shutterstock